Maria Anna Klich
Rada Programowa
Wokalistka, lirniczka.
Pochodzi z Poznania, gdzie ukończyła Akademię Muzyczną (fortepian). Studia kontynuowała na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Conservatoire National de Region w Lyonie (śpiew solowy). Swoje umiejętności doskonaliła podczas rocznego stypendium na Uniwersytecie Muzycznym w Bukareszcie oraz na licznych kursach mistrzowskich.
Stypendystka CNR de Lyon.
Na swoim koncie ma nagranie opery „The telephone or L’amour a trois” G.C. Menottiego dla Rumuńskiej Telewizji Kulturalnej oraz Radio Cultural (Rumunia).
Na stałe jest związana z zespołem FLORES ROSARUM, specjalizującym się w muzyce jednogłosowej, w szczególności śpiewach św. Hildegardy z Bingen, a także z zespołem muzyki dawnej FLORIPARI Muzycy Wawelscy. Jest solistką autorskiego Teatru Muzycznego IWIA.
Jako lirniczka współpracuje z Filharmonią Krakowską oraz z zespołami: Floripari, Flores Rosarum, San Clemente, Perfugium, Jezuickim Chórem Akademickim, Octava Ensemble.
Brała udział w licznych warsztatach lirniczych.
Prowadzi zajęcia z emisji głosu w ramach Podyplomowych Studiów z Monodii Liturgicznej (UPJPII). Uczy emisji głosu oraz kształcenia słuchu w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu. Jako pedagog współpracuje również z chórem Gaudete.
Koncertowała w Polsce, Francji, Rumunii, Algierii, na Litwie.
Lucjan Bartkowiak CR
Rada Programowa
Zmartwychwstaniec, magister teologii, artysta, mozaikista. W latach 2013-2014 odbył specjalizację z zakresu teologii wschodniej na Papieskim Instystucie Orientalnym w Rzymie, w ramach Atelier Teologicznego im kard. Tomasa Spidlika. Uczeń o. Marko I. Rupnika SI, w latach 2014-2017 członek ekipy artystów Centro Aletti. Od listopada 2017 w Krakowie; założyciel krakowskiej pracowni mozaiki Aletti.pl, na co dzień posługujący przy kościele Zmartwychwstania Pańskiego w Krakowie na ul. Łobzowskiej 10.
Tomasz Głuchowski
Rada Programowa
Urodzony w 1976 r., absolwent kaliskich szkół średnich: Technikum Budowy Fortepianów oraz PSM II st. (klasa organów Kazimierza Madziały). W latach 1996-2004 studiował organy (Klemens Johannes Kaminski) i klawesyn (Marta Czarny-Kaczmarska) we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. Oprócz studiów i kursów mistrzowskich, istotny wpływ na jego osobowość artystyczną wywarły liczne wyjazdy naukowe do Holandii (2008-10), gdzie miał sposobność kształcić się w grze na historycznych instrumentach pod okiem Petera van Dijka z Utrechtu. Po ukończeniu studiów doktoranckich (Andrzej Chorosiński, Magdalena Czajka) w maju 2011 r. uzyskał stopień doktora sztuki. Jako absolwent Podyplomowych Studiów Monodii Liturgicznej na Uniwersytecie Papieskim im. Jana Pawła II w Krakowie (2016-2018) rozwija także swoje zainteresowania chorałem gregoriańskim. W listopadzie 2019 r. Senat Akademii Muzycznej w Poznaniu nadał Tomaszowi Głuchowskiemu stopień doktora habilitowanego.
Tytularny organista wrocławskiego kościoła św. Wojciecha (Dominikanie). Adiunkt w macierzystej uczelni (Katedra Muzyki Kościelnej), nauczyciel dyplomowany klawesynu i organów we wrocławskiej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II st. Konsultant Centrum Edukacji Artystycznej. Stały współpracownik (organista) Orkiestry Symfonicznej Narodowego Forum Muzyki i innych zespołów tej instytucji. Koncertuje jako solista (organista, klawesynista) i kameralista w kraju i zagranicą. Posiada w swoim dorobku kilkanaście płyt CD z muzyką organową i kameralną (klawesyn/bc.). Jest autorem kilku artykułów z zakresu organologii, organistyki oraz śpiewu gregoriańskiego.
Dyrektor artystyczny Festiwalu Muzycznego Lato Organowe w Krotoszyńskiej Bazylice, Kurator organów Narodowego Forum Muzyki oraz koordynator programowy koncertów organowych w NFM, a także cyklu Wieczory Czesławowe w kościele dominikanów we Wrocławiu.
Współzałożyciel i kierownik artystyczny wrocławskiego zespołu muzyki dawnej Ars Concordiae, członek ensemble Sanssouci – zespołu barokowego Filharmonii Opolskiej.
Ambasador Fundacji inCanto, ponadto członek wielu stowarzyszeń (Verein zur Erforschung und Erhaltung schlesischer Orgeln, Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kościelnych, Towarzystwo Miłośników i Badaczy Ziemi Krotoszyńskiej). W ramach działalności organologicznej pełnił m.in. funkcję konsultanta ds. budowy nowych organów dla Narodowego Forum Muzyki oraz ds. projektów renowacji i rewitalizacji organów we wrocławskich kościołach: Opieki Św. Józefa (OO Karmelici), Św. Wojciecha (OO Dominikanie). Uznany specjalista w zakresie strojenia i temperacji historycznych (działalność m. in. w ramach współpracy z NFM – festiwale: Wratislavia Cantans, Forum Musicum).
Mateusz Kowalski
Rada Programowa
Violę da gamba studiował w Krakowskim Konserwatorium im. W. Lutosławskiego w klasie Kazimierza Pyzika oraz w Akademii Muzycznej w Krakowie u Marcina Zalewskiego. W 2009 roku uzyskał w tej uczelni dyplom z wyróżnieniem. Swoje umiejętności doskonalił w Królewskim Konserwatorium w Hadze, kształcąc się u Philippa Pierlot i Rainera Zipperlinga. Uczestniczył w kursach i lekcjach gambowych prowadzonych przez takich muzyków jak Paulo Pandolfo, Marianne Muller, Petr Wagner, Christine Plubeau, Mark Caudle oraz w projektach orkiestrowych pod kierunkiem Jacques’a Ogga i Manfreda Cordesa.
Jest członkiem specjalizującego się w muzyce renesansu zespołu Floripari, którego siedzibą jest Zamek Królewski na Wawelu. Występuje również w kilku innych formacjach muzyki dawnej w Polsce – Ars Cantus, Consortium Sedinum, Camerata Cracovia – w międzynarodowym zespole Ensemble Barocum oraz wileńskim Brevis Consort. Z zespołami tymi występuje w Polsce i za granicą (m.in. Holandia, Szkocja, Bułgaria, Rumunia, Niemcy, Litwa, Hiszpania, Australia Zachodnia). Współpracuje również z Baletem Dworskim Cracovia Danza oraz zespołem Capella Cracoviensis. Wraz z gambowym triem Gambasada zajął pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie Kameralnych Zespołów Muzyki Dawnej – Żory 2012. Od 2013 jest asystentem w klasie violi da gamba krakowskiej Akademii Muzycznej.
Prowadzi wokalny zespół Perfugium, którego głównym polem zainteresowań jest religijna muzyka dawnych epok oraz tradycyjne pieśni Kościoła w Polsce. Z zespołem tym wydał pięć płyt CD. Współpracuje z Dominikańskim Ośrodkiem Liturgicznym, biorąc udział w nagraniach i prowadząc warsztaty muzyki liturgicznej. Przez kilka lat był członkiem Bractwa Lutni z Dworu na Wysokiej, wokalnej grupy prowadzonej przez lutnistę Antoniego Pilcha. Z zespołem tym wziął udział w wielu prestiżowych koncertach i występach: Festiwal d’Ile de France (w ramach Roku Polskiego we Francji), reprezentacja Województwa Małopolskiego na wystawie Expo Hanower ‘2000, koncerty na zaproszenie Konsulatu Polskiego w Barcelonie, trzykrotny udział w Festiwalu Trialogos w Tallinie (tam m.in. wspólne występy z estońskim zespołem Linnamusikud oraz Sirin z Moskwy), koncert z udziałem trębacza Tomasza Stańki (połączenie polskiej pieśni pasyjnej z jazzową improwizacją).
Sławomir Witkowski
Rada Programowa
Muzyk, gitarzysta, śpiewak oraz muzykolog, absolwent Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, kantor parafii św. Jadwigi Śląskiej w Chorzowie oraz główny kantor na mszach w tradycyjnym rycie rzymskim w Sanktuarium Matki Bożej Niezawodnej Nadziei w Jamnej. Od 1996 roku prowadzi męski chór Schola Cantorum Minorum Chosoviensis specjalizujący się w wykonywaniu chorału gregoriańskiego, z którym występował w kraju i za granicą oraz dokonał szeregu nagrań. Współpracuje z Marcelem Pérèsem i jego Ensemble Organum. Od 2000 r. z Magdaleną Krzywdą tworzy duet Sapphire, który zbierał laury na najważniejszych festiwalach piosenki poetyckiej w Polsce. Współpracuje także z zespołem Scandicus, wykonując wokalną i instrumentalną muzykę średniowieczną. Jest wykładowcą Szkoły Kantorów w Krakowie. W 2014 roku otrzymał Nagrodę Prezydenta Miasta Chorzów w Dziedzinie Kultury.
Wybrana dyskografia:
Mariam Matrem Virginem, 2008 (z żeńską scholą Nativitatis)
Msza alternatim we włoskiej i francuskiej muzyce liturgicznej XVII wieku, 2011 (z organistką Susi Ferfoglia i zespołem Flores Rosarum)
Akatyst ku czci Bogurodzicy – DVD, 2015 (z kantorem bizantyjskim Marcinem Abijskim i Bornus Consort)
Harmonie Universelle, 2016 (z organistą Krzysztofem Pawliszem, pod dyrekcją Marcela Pérèsa)
Kolędy na trzy-czte-ry, 2016 (z Magdaleną Krzywdą i zespołem: Michał Wierba, Piotr Flis, Hubert Kowalski, Łukasz Kurzydło)
Mateusz Kucharski
Rada Programowa
Z wykształcenia i zamiłowania inżynier akustyk, z zawodu informatyk. Od wielu lat zaangażowany w inicjatywy muzyczne przy klasztorze oo. Dominikanów. Był między innymi kantorem scholi beczkowej, brał udział w nagraniach kilku płyt Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny. Członek zespołu Sancta Trinitas i San Clemente. Tenor. Wraz ze swoją żoną Basią współprowadzi scholę śpiewającą na mszy o 13:30.
Barbara Kucharska
Rada Programowa
Od wielu lat związana ze środowiskiem muzycznym oo. Dominikanów. Początkowo poprzez śpiew w scholach duszpasterstw Przystani i Beczki, później jako założycielka i kantor scholi śpiewającej na mszy o 13:30. Uczestniczyła w nagraniach płyt Fundacji Dominikański Ośrodek Liturgiczny. Prowadziła warsztaty wokalne w Jarosławiu i Rzeszowie. Założycielka zespołu Sancta Trinitas. Skrzypaczka. Na co dzień pracuje w przedszkolu Montessori. Żona Mateusza.