konferencja i warsztaty

liczy się START!

Dokładnie rok temu założyliśmy Fundację inCanto. Pierwsze miesiące działalności okazały się dla nas szczególnie cennym poligonem doświadczalnym, który pozwolił nam zdobyć ważną wiedzę praktyczną: w kontakcie z urzędami i urzędnikami, sądem, księgowością, prawnikami, szeroko pojętym biznesem, a także pierwszymi Darczyńcami i odbiorcami naszej działalności. Jesteśmy prawdziwymi szczęściarzami, bo przez zaledwie 12 miesięcy wokół Fundacji zgromadziło się wiele inspirujących osób, które chętnie nam pomagają i które są świetnymi specjalistami w swoich dziedzinach.

Tym cennym doświadczeniem chcemy się z Tobą podzielić. Stąd wziął się pomysł na „liczy się START!” – konferencję i warsztaty, które z pewnością pomogą młodym organizacjom takim, jak nasza, fundacjom czy stowarzyszeniom działającym dłużej, a także tym, którzy dopiero myślą o rejestracji NGO. Zawsze jest dobry moment, by przygotować się na dobry START! – nawet jeśli to miałby być nowy początek ogłaszany po raz kolejny.

Program konferencji ułożyliśmy, cofając się myślami do czasu naszych niedawnych początków i zastanawiając się, czego my chcielibyśmy się dowiedzieć, zanim napiszemy pierwszy paragraf statutu czy zaczniemy pierwszą kampanię. Jakie ważne pytania powinniśmy zadać mądrzejszym od nas, żeby nie popełnić głupich błędów i nie skomplikować sobie życia? Jak ocenić, czy strategia, którą przyjęliśmy ma sens? Jak sprawić by zapał, który nas niesie, nie wygasł w starciu z pierwszymi problemami, które na pewno nadejdą? Na to wszystko spróbujemy wspólnie poszukać odpowiedzi radząc się tęgich głów, które niejedno ambitne NGO już widziały.

To konferencja od NGO dla NGO – bez zbędnych treści i wypełniaczy za unijne granty – sam konkret! Rzetelna wiedza, którą otrzymasz, da Twojej organizacji pewność przy stawianiu pierwszych kroków w trzecim sektorze lub pomoże solidnie stanąć na nogi i przygotować mądrą strategię rozwoju. Zapraszamy do udziału jedynie 30 osób – maksymalnie 2 osoby z jednej organizacji. Da to każdemu uczestnikowi szansę na bezpośredni kontakt z prowadzącymi. Zależy nam na rzeczywistym uczeniu się od siebie.

Oddamy głos ekspertom zajmującym się prawem, finansami, księgowością, fundraisingiem, projektowaniem, testowaniem, marketingiem. Znajdzie się też czas na przestudiowanie naszego przypadku (case study Fundacji inCanto) i wymianę doświadczeń, która na pewno będzie twórcza i owocna dla każdej ze stron.

Obydwa dni konferencji rozpoczniemy sesją networkingową – to będzie ważny czas na wymianę kontaktów i rozmowę. Z doświadczenia wiemy, jak wiele dobra może przynieść poznanie wielu ludzi i jak wiele z pozoru nierozwiązywalnych problemów można rozwikłać bezboleśnie, jeśli się o nich opowie innym.

Prelegenci i prowadzący

Kamil Stolarski

Radca prawny, partner w SMW Legal, współorganizator polskiego oddziału buildingSMART i członek stowarzyszenia BIM Klaster, doktorant na Wydziale Prawa i Administracji UJ, prowadzi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, Akademii Górniczo-Hutniczej i Akademii Sztuki Wojennej. Doradza kontraktowo zarówno podmiotom sektora MŚP jak i dużym spółkom. Autor ekspertyz przygotowanych na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Łukasz Serwiński

Prezes Zarządu i pomysłodawca Fundacji. Jako dyrektor artystyczny odpowiada za realizację festiwalu Musica Divina. Doświadczenie zdobywał w Krakowskim Biurze Festiwalowym. Przez pięć lat związany z Fundacją Dominikański Ośrodek Liturgiczny – był dyrektorem artystycznym i pomysłodawcą Festiwalu Muzyki Niezwykłej, a także koordynatorem Warsztatów Muzyki Niezwykłej (od drugiej do czwartej edycji).

Szczepan Kasiński

Pomaga organizacjom pozarządowym zbierać więcej pieniędzy na zmianę świata. Uwielbia tworzyć i opowiadać dobre historie o tym, jak świat staje się piękniejszy dzięki drobnym, ale cennym krokom wykonywanym wspólnie. Jest pasjonatem i praktykiem trudnej sztuki fundraisingu i nieustannej zmiany organizacji, dlatego troszczy się o Darczyńców i na każdym kroku szuka nowych ścieżek rozwoju. Autor Szlachetnego celu i współautor wraz z Anną Anioł Kart fundraisingowych.

Adam Jaworski

Jest managerem globalnego działu User Experience & Design w szwajcarskiej firmie ABB, zajmującej się cyfrową automatyką przemysłową i robotyką. Na co dzień przekonuje różnych ważnych ludzi, że jedyną drogą tworzenia produktów cyfrowych jest projektowanie zorientowane na użytkownika. Adam tworzy zespoły mądrych ludzi pracujących nad świetnymi produktami. Psycholog, interesuje się wszystkim.

Paweł Walkowiak

Od 10 lat w branży projektowej, założyciel krakowskiego studia graficznego Perceptika. Projektujący dla małych i dużych klientów oraz dla wielu polskich agencji reklamowych i eventowych. Skupiony na identyfikacjach wizualnych wypuszcza spod swoich rąk również projekty drukowane oraz krążące po sieci.

Marta Bernat

W pracy najbardziej lubi zarządzać projektami, dlatego przez ostatnie lata pełniła rolę project managera w korporacji. Zaraża innych sposobami na skuteczne zarządzanie czasem, które z upodobaniem stosuje. W ubiegłym roku współorganizowała Festiwal i Warsztaty Muzyki Niezwykłej odpowiadając m.in. za przygotowanie wniosków o dofinansowanie do instytucji publicznych. W Fundacji inCanto odpowiada za sprawy administracyjne, kadrowe i wszystkie te, które wymagają cierpliwości do urzędów.

Anna Anioł

Pedagog i HR-owiec z wykształcenia, muzyk i wokalistka z pasji, fundraiser z wyboru serca. Od lat związana z krakowskimi inicjatywami i organizacjami, jako wolontariusz, animator grup, wychowawca młodzieży i fundraiser. Jest pasjonatką relacji, a dziękowanie Darczyńcom to najprzyjemniejsza część pracy fundraisera. Wierzy, że fundraising może być sposobem na wiele bolączek w organizacjach pozarządowych. Pisze dla kampanii fundraisingowych takie teksty, że wszystkie akcje kończą się sukcesem. Współautorka Kart fundraisingowych – rewolucyjnego narzędzia do zbierania pieniędzy.

Paweł Zemowski

Dyplomowany księgowy działającym w branży od 2003 roku, od 2005 roku właściciel i prezes zarządu Biura Rachunkowego Zemowski. Głowa kilkuosobowego zespołu specjalistów, którzy biorą na siebie trudne kontakty z wszelkimi urzędami oraz meandry prawa podatkowego. Swoich klientów, dużych i małych, traktuje z uwagą aby mogli skupić się na prowadzeniu swojej działalności.

Marcin Konik-Korn

Współwłaściciel kilku firm, w tym SL Projekt, Bronowicka Spiżarnia, Małopolskie Centrum Psychoterapii. Zajmuje się strategiami zarządzania, rozwojem przedsiębiorstw, pozyskiwaniem finansowania. Najlepiej się czuje w high-end’owych niszach rynkowych. Lubi konsolidować i łączyć.

Tomasz Drażniowski

Historyk, który zajmuje się prawem i prawnik, którego fascynuje historia. Podczas studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim zajmował się przede wszystkim historią ustroju i instytucji. Jest aplikantem radcowskim, który pracuje jako dyrektor gminnej instytucji kultury. Organizacje pozarządowe zna od podszewki – bywał (i bywa) pracownikiem i wolontariuszem, specjalistą i pełnomocnikiem, a także członkiem zarządu.

Ile to kosztuje?

Możesz wziąć udział w całej dwudniowej konferencji lub tylko w wybranym dniu. Potrzebujesz konsultacji prawniczej? Chcesz porady księgowego? Chcesz dodatkowo wziąć udział w śniadaniu Krakowskiego Towarzystwa Biznesowego? Proponujemy pakiety z godzinami konsultacji z wybranymi prowadzącymi – to Ty decydujesz, jak je wykorzystać i z kim się spotkasz, żeby indywidualnie rozszerzyć wiedzę lub omówić konkretną sprawę w Twojej organizacji.

Wypełniając formularz płatności, prosimy abyś dodał swój adres mailowy – w ten sposób będziemy się mogli z Tobą skontaktować.

Early Bird

jeśli zdecydujesz się na zakup do 11 listopada za Pakiet Start III zapłacisz tylko

pakiet wygasł


Pakiet Start!

udział w 2 dniach konferencji + zaproszenie na śniadanie Towarzystwa Biznesowego Krakowskiego

Pakiet Start! II

dział w 2 dniach konferencji + 3 godziny konsultacji + zaproszenie na śniadanie Towarzystwa Biznesowego Krakowskiego

Pakiet Start! III

udział w 2 dniach konferencji + 5 godzin konsultacji + zaproszenie na śniadanie Towarzystwa Biznesowego Krakowskiego

Pakiet Start 0

udział tylko w jednym dniu konferencji

Program konferencji

Dzień I – 21 listopada 2018

Wykłady:

8:30 – 9:00

9:00

 

10:00


11:00 – 11:15

11:15


12:15

 


14:30 – 16:30

Wykłady:

Sesja networkingowa

Łukasz Serwiński – Jak w pierwszym roku działalności zorganizować event za 300 tysięcy złotych (nie mając 300 tysięcy złotych)? Case study festiwalu Musica Divina (strategia fundraisingowa, networking, kwestie programowe)

Tomasz Drażniowski – Jak mądrze napisać statut organizacji pozarządowej? (Najczęstsze błędy, rady prawnika, dobre przykłady)

– przerwa kawowa

Paweł Walkowiak – Wyglądaj profesjonalnie! – Jak tworzyć a jak nie tworzyć identyfikacji wizualnej NGO? (Najczęstsze błędy, najlepsze przykłady, jak powinno zabrać się do tematu?)

Adam Jaworski – NGO – korporacja czy firma rodzinna? – Jak zarządzać zespołem, jak budować dobre relacje, jak profesjonalnie pracować w NGO

Warsztaty:

Szczepan Kasiński, Anna Anioł – Pierwsza udana akcja fundraisingowa! Warsztaty z tworzenia kampanii na cele statutowe

Wykłady:

8:30 – 9:00

Sesja networkingowa

9:00

Łukasz Serwiński – Jak w pierwszym roku działalności zorganizować event za 300 tysięcy złotych (nie mając 300 tysięcy złotych)? Case study festiwalu Musica Divina (strategia fundraisingowa, networking, kwestie programowe)

10:00

Tomasz Drażniowski – Jak mądrze napisać statut organizacji pozarządowej? (Najczęstsze błędy, rady prawnika, dobre przykłady)

11:00 – 11:15przerwa kawowa

11:15

Paweł Walkowiak – Wyglądaj profesjonalnie! – Jak tworzyć a jak nie tworzyć identyfikacji wizualnej NGO? (Najczęstsze błędy, najlepsze przykłady, jak powinno zabrać się do tematu?)

12:15

Adam Jaworski – NGO – korporacja czy firma rodzinna? – Jak zarządzać zespołem, jak budować dobre relacje, jak profesjonalnie pracować w NGO

Warsztaty:

14:30 – 16:30 

Szczepan Kasiński, Anna Anioł – Pierwsza udana akcja fundraisingowa! Warsztaty z tworzenia kampanii na cele statutowe

Dzień II – 22 listopada 2018

godzina

8:30 – 9:00  

9:00

10:00


11:00 – 11:15

11:15

 

12:15

 


14:30-16:30

Wykłady:

Sesja networkingowa

Kamil Stolarski – Pułapki prawne – jak świadomie prowadzić NGO unikając najczęstszych błędów?

Marta Bernat – Jak skutecznie funkcjonować, gdy brakuje na etaty? O skutecznym zarządzaniu projektami i ich budżetem

– przerwa kawowa

Paweł Zemowski – Dobra księgowość zaczyna się od Ciebie – Jak poprawnie współpracować z księgowością zewnętrzną? (opisywanie dokumentów, najczęstsze błędy, czego oczekiwać od dobrej księgowości?) 

Marcin Konik-Korn – Co przekona sponsora? Jakim językiem rozmawiać z przedsiębiorcą, jak właściwie budować relacje z biznesem?

Warsztaty:

Adam Jaworski – Przetestuj zanim zainwestujesz – Design thinking w praktyce NGO – Warsztaty z metody design thinking

Wykłady:

8:30 – 9:00  

Sesja networkingowa

9:00

Kamil Stolarski – Pułapki prawne – jak świadomie prowadzić NGO unikając najczęstszych błędów?

10:00

Marta Bernat – Jak skutecznie funkcjonować, gdy nie masz na etaty? O skutecznym zarządzaniu projektami i budżetem

11:00 – 11:15 – przerwa kawowa

11:15

Paweł Zemowski – Dobra księgowość zaczyna się od Ciebie – Jak poprawnie współpracować z księgowością zewnętrzną? (opisywanie dokumentów, najczęstsze błędy, czego oczekiwać od dobrej księgowości?) 

12:15

Marcin Konik-Korn – Co przekona sponsora? Jakim językiem rozmawiać z przedsiębiorcą, jak budować relacje z biznesem?

Warsztaty:

14:30-16:30

Adam Jaworski – Przetestuj zanim zainwestujesz – Design thinking w praktyce NGO – Warsztaty z metody design thinking

Zostańmy w kontakcie

Partnerzy wydarzenia