Paweł Bębenek

absolwent Podyplomowych Studiów Chórmistrzostwa i Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Od 2002 jako dyrygent prowadził m.in. chór i orkiestrę Duszpasterstwa oo. Dominikanów w Krakowie, chór Duszpasterstwa Karmelitów Bosych w Krakowie, chór spotkania młodych w Wołczynie Duszpasterstwa oo. Kapucynów. Regularnie prowadzi chóralne warsztaty liturgiczno – muzyczne na terenie Polski, Ukrainy, Litwy, Białorusi, Rosji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Danii i Stanów Zjednoczonych, współpracując często przy tym z Hubertem Kowalskim, Piotrem Pałką i żoną, Laurą Bębenek. Współpracował również z Chórem Centrum Myśli Jana Pawła II podczas wykonania Jutrzni za Nienarodzonych (2011) oraz Płocką Orkiestrą Symfoniczną podczas koncertu z okazji objawień Jezusa św. Faustynie (2013). Współprowadził też sesje warsztatowe dla chórów m.in. z Jackiem Sykulskim, prof. dr hab. Jadwigą Gałęską-Tritt, dr hab. Beatą Borowską, Ewą Sykulską, dr Joanną Piech-Sławecką, prof. dr hab. Elżbietą Wtorkowską.

Od 1995 komponuje muzykę liturgiczną wokalno-instrumentalną, a cappella i sceniczną. Jego kompozycje znalazły się w śpiewnikach: Msza o Miłosierdziu, Niepojęta Trójco t. 1 i 2, Chcę widzieć Boga, Canticum Novum i XLI wydaniu Śpiewnika Kościelnego ks. Jana Siedleckiego. Utwory jego autorstwa pojawiły się na płytach: Pacierz Polski, Msza o Miłosierdziu, Z Miłością i ufnością, Desiderii Carmina, Gdy się rodzi Zbawca Świata, Jutrznia za nienarodzonych, Maranatha, Alle psallite. Jest również kompozytorem muzyki do musicalu Zazdrosna Miłość wystawianym w 2003 r. w Teatrze Starym i Teatrze Słowackiego w Krakowie oraz muzyki do spektaklu Żywot świętej Kingi (2004).

Po jego utwory sięgają schole i chóry na całym świecie, w tym znani artyści, m.in. muzycy Filharmonii Dolnośląskiej, Schola Cantorum Gedanensis, Chór Katedry Moskiewskiej, Chór Metropolii Petersburga, Linnamuusikud (Estonia), Tomasz Stańko, Piotr Baron, Andrzej Lampert, Justyna Steczkowska, Krystian Adam Krzeszowiak.

Śpiewa od 1989 r. jako tenor, ale też i kontratenor, był uczniem dra Jacka Ozimkowskiego, solisty, prodziekana wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Zaczynał w Duszpasterstwie Akademickim OO. Dominikanów w Krakowie. Przez wiele lat był związany z zespołami muzyki dawnej Bractwo Lutni, z którym koncertował w wielu krajach Europy oraz Floripari. Współpracował też z Filharmonią Krakowską oraz zespołami Sirin z Moskwy i Linnamuusikud z Tallina. Pracował z wieloma cenionymi muzykami, m. in. z Antonim Pilchem, Stanisławem Szczycińskim, Aleksandrem Tomczykiem, Jackiem Sykulskim, Marcinem, Mateuszem i Janem Pospieszalskimi, Joachimem Menclem, Janem Budziaszkiem, Taivo Niitvägi (Estonia) i Andriejem Kotovem (Rosja).