23.06.2021
Pocieszycielka strapionych – partytury i płyta
Pocieszycielka strapionych – partytury i płyta
Niespełna miesiąc temu rozpoczynaliśmy przedsprzedaż płyty Pocieszycielka Strapionych zawierającej piętnaście utworów skomponowanych przez Mariusza Kramarza do znanych w katolickiej tradycji maryjnych modlitw, antyfon czy hymnów. Repertuar albumu uzupełnia cykl mszalnych części stałych oraz Suplikacje, których obecność odzwierciedla trudny czas pandemii, kiedy ten projekt powstawał. Nagranie odbyło się przy współpracy zespołu wokalnego Cracow Baroque Consort z udziałem dyrygentki dr Katarzyny Śmiałkowskiej oraz sopranistki Carine Tinney, która także wykonała partie solowe. Całość materiału muzycznego udostępniliśmy online na stronie internetowej oraz w serwisach YouTube i Spotify, jednak od początku chcieliśmy wydać te nagrania także na fizycznym nośniku. Do płyty dołączyliśmy książeczkę zawierającą nie tylko informacje o wykonawcach i teksty utworów, ale także pasjonujący tekst Michała Wilka o historii tytułowego imienia Maryi oraz kilka słów od nas. Całość wydania wieńczy okładka ze zdjęciem Kamili Kansy zrobionym specjalnie na potrzeby naszego projektu.
To było kilka tygodni temu, a dziś z dumą prezentujemy wydane przez nas partytury utworów, które znalazły się na płycie. Radość nasza tym większa, że to pierwsze tego typu wydawnictwo naszej Fundacji. Pierwszy nakład (choć zapewne nie ostatni) jest skromny, wręcz kolekcjonerski, tym bardziej warto śledzić nasze media społecznościowe, gdyż produkt trafi do naszego sklepu jeszcze w tym tygodniu.
Drodzy chórzyści i chórmistrzowie! Jeżeli właśnie wznawiacie próby korzystając z łagodzenia pandemicznych obostrzeń, to może być doskonały czas na przygotowanie tego wyjątkowego repertuaru. A sięgnęli już po niego muzycy z Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu, czy Chór Wydziału Dyrygentury, Jazzu i Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Pocieszycielka Strapionych – partytury to także doskonały prezent dla dyrygenta czy po prostu miłośnika muzyki chóralnej. Nam nie wypada się dłużej chwalić, przytoczymy zatem recenzję dr hab. Henryka Jana Botora, kompozytora, dyrygenta organisty i pedagoga.
Muzyka napisana z natchnienia, piękna i szczera, ujmująca prostotą i zaskakującą harmonią. Tradycyjne teksty łacińskie emanują nową melodyką i harmonią korzeniami sięgającą tradycji kościoła katolickiego. Te utwory stają się piękną muzyczną modlitwą, a ich ekspresja jest lekarstwem dla ludzkiego serca w dzisiejszych czasach pełnych zamętu. Szczerze gratuluję wszystkim zaangażowanym w ten projekt.