18.05.2020

Let the silence speak – recital i dyskusja

Let the silence speak – dyskusja i recital

Długa praca nad projektem Music Matters – polskim tłumaczeniem tekstów o muzyce sir Rogera Scrutona zaowocowała doświadczeniem i wieloma poznanymi ludźmi. Nie ma potrzeby streszczać tutaj trudnej historii tego projektu, który właśnie w tych dniach sukcesywnie dobiega do mety. Jedno jest pewne – żadna z tych trudności nie pójdzie na marne. Niech na dowód prawdziwości tych słów wystarczy wydarzenie, które właśnie mamy przyjemność zapowiedzieć. 

Serdecznie zapraszamy na recital pianistki Eriki Crinò. Recital połączony z dyskusją wokół tekstów zawartych w publikacji. Koncert i dyskusja będą miały na celu nie tylko dostarczenie nam kultury pod strzechy w czasie kwarantanny, ale też pomogą dotrzeć do anglojęzycznych darczyńców (szczególnie w Kanadzie), którzy będą mogli włączyć się w nasz wydawniczy projekt i sprawić, by książka zwiększyła swój początkowy nakład, a przez to mogła kosztować mniej w polskich sklepach. 

Już kilka miesięcy temu, kiedy do współpracy przy Music Matters zaprosiliśmy dr Katarzynę Marczak z Krakowa pojawił się pomysł by zaangażować jej przyjaciółkę – dr Erikę Crinó w zbieranie środków potrzebnych wówczas na wydanie książki. Okazało się bowiem, że w Kanadzie, gdzie na co dzień mieszka pianistka, jest sporo osób ceniących dorobek sir Rogera i angażujących się swoim wsparciem w życie kulturalne. Ten pomysł właśnie teraz (a dokładnie 24 maja) znajdzie swoje wypełnienie. 

Wydarzenie nosi tytuł zaczerpnięty z tekstu sir Rogera Music and the Moral Life: Let the silence speak. Wydaje się, że w czasie pandemii brzmi on nie tylko intrygująco, ale też bardzo aktualnie. Zatem niech w czasie, w którym tradycyjne wykonawstwo muzyki zostało wyciszone przemówi cisza: poprzez dyskusję o edukacji muzycznej, inspiracje, wyobraźnię i, rzecz jasna, przez muzykę.

24 maja, niedziela
14:00 Ontario, Canada
11:00 British Columbia, Canada
20:00 Polska

 Let the silence speak
dyskusja i recital
Sir Roger Scruton – Music as an Art
Dr. Erika Crino’, fortepian

Program
C. Debussy – Clair de lune
F. Chopin – Fantasie-Impromptu cis-moll op.66
F. Schubert – Klavierstück Es-dur
J.S. Bach – Aria i wybrane fragmenty z Wariacji Goldbergowskich
F. Chopin – Scherzo b-moll op.31

Włoska pianistka Erika Crinò jest bardzo aktywna jako solistka i kameralistka w Europie, jak również w Ameryce Północnej. Dobrze odnajduje się w repertuarze zarówno klasycznym, jak i współczesnym, w którym ma już na koncie kilka premierowych wykonań. Po uzyskaniu dyplomu w Konserwatorium w rodzinnym Trieście oraz Dyplomu z Muzyki Kameralnej będącego wynikiem współpracy z Trio di Trieste, Erika studiowała u Maestro Bruno Canino w Mediolanie. Niedługo potem przeprowadziła się do Kanady, gdzie zdobyła licencjat z gry na fortepianie na University of Victoria u prof. Bruce’a Vogta, a następnie kontynuowała studia magisterskie i doktoranckie w zakresie gry na fortepianie u Dr. Roberta Silvermana na University of British Columbia w Vancouver. Erika jest obecnie wykładowcą w Kingsway Conservatory of Music w Toronto, a także na University of Toronto, oraz członkiem College of Examiners for Royal Conservatory. Jest również wziętym jurorem na wielu festiwalach i konkursach muzycznych.

Katarzyna Marczak – klarnecistka, teoretyk muzyki, dziennikarka. Po uzyskaniu stopnia podwójnego magistra (klarnet i teoria muzyki) na Akademii Muzycznej w Krakowie, wyjechała do Kanady, gdzie w 2009 roku obroniła doktorat na University of British Columbia w Vancouver, skupiając się na muzyce współczesnej i kameralistyce. Od 2012 roku prowadziła Centrum Muzyki i Muzykoterapii Gaia oferujące zajęcia muzyczne dla dzieci i niemowląt. Interesują ją ludzie i ich historie, zwłaszcza w kontekście sztuki; publikowała na ten temat książki, artykuły, publikacje i wywiady.
W 2019 roku wydała w krakowskiej Akademii Muzycznej książkę pt. Eugenia Umińska – dama wiolinistyki we wspomnieniach Kai Danczowskiej, wydane przez Akademię Muzyczną w Krakowie. Anna Woźniakowska w swojej recenzji w miesięczniku Nowe książki (1/2020) określa ją jako „fascynującą lekturę”. Na 2020 rok w Wydawnictwie Universitas ukaże się pełna biografia słynnej skrzypaczki Kai Danczowskiej, autorstwa Katarzyny Marczak.
Katarzyna Marczak mieszka i pracuje w Krakowie.

Zapraszamy, dołączcie do wydarzenia na Facebooku w niedzielę, 24 maja.

Kliknij, aby wesprzeć wydanie książki:

Podziel się naszymi informacjami